[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 10، شماره 5 - ( مهر و آبان 1400 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 82-71 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و روان سنجی «مقیاس عوامل موثر بر برندسازی باشگاه‌های لیگ برتر والیبال»
اکبر شیخ محمدی دیزجی ، آزاده سیدعالی نژاد ، سیروس احمدی
گروه مدیریت ورزشی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران. ، akbarsh24@yahoo.com
چکیده:   (1304 مشاهده)

مقدمه: برند باشگاه نقش تعیین کننده ای در سرنوشت باشگاه دارد و عوامل موثر بر ایجاد و تقویت برند در باشگاه های لیگ برتر والیبال متعدد بوده و تاثیر هر کدام از این عوامل نیز متفاوت است. هدف پژوهش حاضر، طراحی و روان سنجی "مقیاس عوامل موثر بر برندسازی باشگاه‌های لیگ برتر والیبال" بود. 
روش کار: روش پژوهش کیفی- کمی (روش شناسی) بود. در بخش کیفی، داده ها به روش مصاحبه نیمه ساختاریافته با 19 تن از کارشناسان ورزشی تیم های لیگ والیبال شهرهای ایران و اعضای هیئت علمی رشته های مدیریت ورزشی دانشگاه های آزاد (به روش نمونه گیری گلوله برفی) جمع آوری گردید. در بخش کمی نیز، روایی محتوا به روش کیفی توسط 15 تن از اعضای هیئت علمی رشته های مدیریت ورزشی دانشگاه ها سنجیده شد. روایی سازه به روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی هر دو در نمونه ای از 362 تن از اعضای هیئت علمی رشته علوم ورزشی، متخصصان والیبال و دانشجویان رشته علوم ورزشی (به روش نمونه گیری در دسترس) سنجیده شد. در نهایت، پایایی به روش همسانی درونی با محاسبه ضریب آلفا کرونباخ در نمونه ای از 30 تن از اعضای هیئت علمی رشته های مدیریت ورزشی دانشگاه ها که در بخش های قبلی شرکت نکرده بودند، محاسبه گردید. تحلیل داده ها در نرم افزار اس پی اس اس نسخه 26 و آموس نسخه 24 انجام شد.
یافته ها: عبارات مقیاس از بخش کیفی طراحی شد. در بخش کمی، روایی محتوای کیفی مورد تایید بود. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی، 63 عبارت و 10 زیرمقیاس را نشان داد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نیز، وجود 10 زیرمقیاس را تایید نمود. پایایی به روش همسانی درونی با محاسبه ضریب آلفا کرونباخ برای کل مقیاس 95/0 و برای زیرمقیاس ها 75/0  تا 91/0 بدست آمد.
نتیجه گیری: "مقیاس عوامل موثر بر برندسازی باشگاه‌های لیگ برتر والیبال" با روایی و پایایی تایید شده، طراحی شد. لذا استفاده از آن جهت سنجش عوامل موثر بر برندسازی باشگاه‌های لیگ برتر والیبال پیشنهاد می گردد.
 
واژه‌های کلیدی: برند، والیبال، لیگ برتر، مقیاس، طراحی و روان سنجی.
متن کامل [PDF 397 kb]   (738 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت تیروی انسانی
دریافت: 1399/12/10 | پذیرش: 1400/3/28 | انتشار: 1400/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sheikh Mohammadi Dizaji A, Seyed Ali Nejad A, Ahmadi C. Development and Psychometrics "Scale of Factors Affecting the Branding of Volleyball Premier League Clubs". JHPM 2021; 10 (5) :71-82
URL: http://jhpm.ir/article-1-1332-fa.html

شیخ محمدی دیزجی اکبر، سیدعالی نژاد آزاده، احمدی سیروس. طراحی و روان سنجی «مقیاس عوامل موثر بر برندسازی باشگاه‌های لیگ برتر والیبال». فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1400; 10 (5) :71-82

URL: http://jhpm.ir/article-1-1332-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 5 - ( مهر و آبان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645