[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 11، شماره 6 - ( آذر و دی 1401 ) ::
جلد 11 شماره 6 صفحات 39-26 برگشت به فهرست نسخه ها
"طراحی و روانسنجی "مقیاس عوامل مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری فوتسال
مجید ولی ، رضا صابونچی ، سیروس احمدی
دانشگاه ازاد بروجرد ، saboonchi.reza@yahoo.com
چکیده:   (822 مشاهده)
مقدمه: مدیریت ارتباط با مشتری روشی جدید برای گردآوری اطلاعات درباره مشتری می باشد تا بتوان بر رفتار مشتری با توجه به شناخت وی تاثیر گذاشت. این امر نیاز به ابزاری روا و پایا دارد. لذا  پژوهش حاضر با هدف طراحی و روانسنجی "مقیاس عوامل مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری فوتسال" انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر، از نوع روش شناختی کیفی- کمی می باشد. در بخش کیفی، عبارت های مقیاس از 59 مقاله به دست آمده از پایگاه های علمی، طراحی شد. سپس از 10 تن از صاحب نظران حوزه بازاریابی ورزشی نظرخواهی در مورد کفایت عبارت ها بعمل آمد  و با اضافه شدن 29 عبارت دیگر، پرسشنامه نهایی با 85 عبارت طراحی شد. در بخش کمی، روایی محتوا به روش کیفی با نظر 18 تن  متخصصین فوتسال تایید گردید. روایی سازه به روش تحلیل عاملی اکتشافی و روایی همگرا و روایی واگرا بر روی 384 تن هوادار فوتسال شهرهای مختلف ساری و اعضای باشگاه های ورزشی که به روش در دسترس انتخاب شده بودند، محاسبه شد. داده ها، در نرم افزار اس پی ال اس نسخه 23 اس پی اس اس نسخه 18 تحلیل شد. 
یافته ها: در بخش کیفی"مقیاس عوامل مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری فوتسال" با 85 عبارت طراحی شد. در بخش کمی، روایی محتوا به روش کیفی تایید شد. روایی سازه به روش تحلیل عاملی اکتشافی 10 زیر مقیاس و 82 عبارت را نشان داد. روایی همگرا 70/0 و روایی واگرا 78/0 بدست آمد. پایایی به 3روش همسانی درونی با محاسبه ضریب آلفاکرونباخ بین 73/0 تا 87/0 و پایایی ترکیبی 74/0 تا 90/0 و پایایی اشتراکی بین 74/0 تا 91/0 بدست آمد. 
نتیجه گیری: "مقیاس عوامل مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری فوتسال" با 82 عبارت و 10 زیرمقیاس، روا و پایا می باشد. پیشنهاد می گردد از مقیاس طراحی شده در پژوهش های مرتبط استفاده شود.
 
واژه‌های کلیدی: مدیریت، ارتباط با مشتری، فوتسال، مقیاس، طراحی ابزار. 
متن کامل [PDF 309 kb]   (382 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت تیروی انسانی
دریافت: 1400/4/8 | پذیرش: 1400/4/8 | انتشار: 1401/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

vali M, saboonchi R, ahmadi S. Development and Psychometrics of “Factors Related to Futsal Customer Relationship Management Scale”. JHPM 2022; 11 (6) :26-39
URL: http://jhpm.ir/article-1-1407-fa.html

ولی مجید، صابونچی رضا، احمدی سیروس. "طراحی و روانسنجی "مقیاس عوامل مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری فوتسال. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1401; 11 (6) :26-39

URL: http://jhpm.ir/article-1-1407-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 6 - ( آذر و دی 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645