[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 10، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1400 ) ::
جلد 10 شماره 3 صفحات 123-109 برگشت به فهرست نسخه ها
همبستگی برندگرایی، سازوکارهای برندسازداخلی و ارتباطات درون کارکردی با رفتارهای برندساز کارکنان وزارت ورزش و جوانان
رضا نیک بخش ، فاطمه شفیعی زاده ، اکبر آفرینش ، فریده شریفی فر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ، nikbakhsh_reza@yahoo.com
چکیده:   (254 مشاهده)
مقدمه: در دهه های اخیر، ورزش حرفه ای به عنوان یک صنعت سودآور و فراهم آورنده فرصت های گوناگون تجاری مطرح شده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین همبستگی برندگرایی، سازوکارهای برندسازداخلی و ارتباطات درون کارکردی با رفتارهای برندساز کارکنان وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۷ انجام گرفت. 
روش کار: پژوهش حاضر توصیفی - همبستگی می باشد. جامعۀ آماری را تمام کارکنان وزارت ورزش و جوانان (890 تن) تشکیل دادند که نمونه آماری براساس فرمول کوکران 268 تن و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. در این مطالعه از  پرسشنامه جمعیت شناختی،"پرسشنامه برندگرایی" (Branding Questionnaire)، "پرسشنامه ارتباط درون کارکردی" (Inter-Functional Communication Questionnaire)، "پرسشنامه رفتارهای برندساز کارکنان"(Employee Branding Behaviors Questionnaire) و "پرسشنامه سازوکار برندساز داخلی"(internal Branding Mechanism Questionnaire) استفاده شد. روایی ابزارهای اندازه گیری با استفاده از روش های، روایی صوری از روش تأثیر عبارت، شاخص روایی محتوا، نسبت روایی محتوا، روایی سازه تحلیل عاملی تأئیدی و روایی همگرا مورد تایید قرار گرفت. برای سنجش پایایی نیز به ترتیب از روش های پایایی ترکیبی و همسانی درونی با محاسبه ضریب آلفا کرونباخ استفاده شد. تحلیل داده ها در نرم افزارهای اس پی اس ای نسخه 24 و اسمارت پی ال اس نسخه 3.2 انجام شد. 
یافته ها: الگوی معادلات ساختاری نشان داد که برندگرایی بر ساز وکار های برندساز داخلی و ارتباطات درون کارکردی در سازمان های ورزشی در سطح 01/0  مثبت معنادار دارد. همچنین، سازوکارهای برندسازی داخلی با رفتارهای برندساز کارکنان در سازمان های ورزشی در سطح 01/0 همبستگی مثبت معنادار دارد. ارتباطات درون کارکردی با رفتارهای برندساز کارکنان در سازمان های ورزشی در سطح 01/0 همبستگی مثبت معنادار دارد.
نتیجه گیری: الگوی برندگرایی و رفتارهای برندسازی داخلی در بین کارکنان ورزش کشور از برازش مناسبی برخوردار است.  پیشنهاد می شود مدیران وزارت ورزش و جوانان برنامه های آموزشی و ضمن خدمت را به عنوان ساز وکارهای برندساز داخلی در این سازمان اجرا کنند.     
 
واژه‌های کلیدی: ارتباطات درون کارکردی، برندگرایی، رفتارهای برندساز، سازو کارهای برند ساز داخلی، کارکنان وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران.
متن کامل [PDF 501 kb]   (296 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت تیروی انسانی
دریافت: 1399/11/1 | پذیرش: 1399/11/1 | انتشار: 1400/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nikbakhsh R, shafizadeh F, afarinesh A, sharififar F. Correlation of Brand Orientation, Internal Branding Mechanisms and Internal Communication with Branding Behaviors of the Employees of the Ministry of Sports and Youth. JHPM. 2021; 10 (3) :109-123
URL: http://jhpm.ir/article-1-1304-fa.html

نیک بخش رضا، شفیعی زاده فاطمه، آفرینش اکبر، شریفی فر فریده. همبستگی برندگرایی، سازوکارهای برندسازداخلی و ارتباطات درون کارکردی با رفتارهای برندساز کارکنان وزارت ورزش و جوانان. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1400; 10 (3) :123-109

URL: http://jhpm.ir/article-1-1304-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4355