[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 10، شماره 4 - ( مرداد و شهریور 1400 ) ::
جلد 10 شماره 4 صفحات 71-58 برگشت به فهرست نسخه ها
همبستگی مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی عجین شدن در کار و تعدیل گر جنسیت در پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهر سیرجان
رضا زارع ، علیرضا فتحی زاده
دانشگاه پیام نور ، A_fathii@yahoo.com
چکیده:   (2441 مشاهده)
مقدمه: انگیزه خدمت، بعنوان یکی از مهم ترین راه های توسعه سازمانی شناخته شده است. از سوی دیگر استقرار مدیریت خطا در سازمان راهکاری است که عجین شدن در کار را تسهیل نموده است. هدف این مطالعه، تعیین همبستگی مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی عجین شدن در کار و تعدیل گری جنسیت در پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهر سیرجان در سال 1398می باشد. 
روش کار: پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی می باشد و جامعه آماری، شامل تمامی پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهر سیرجان است.  تعداد نمونه آماری با استفاده از جدول Krejcie & Morgan 140 تن و روش نمونه‌گیری به شیوه تصادفی ساده (قرعه کشی) است. ابزار گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه جمعیت شناختی و "پرسشنامه مدیریت خطا" (Error Orientation Questionnaire)، "مقیاس انگیزه خدمت عمومی" (Public Service Motivation Scale)" و "مقیاس عجین شدن در کار" (Work Engagement Scale) بود. روایی محتوا و روایی صوری به روش کیفی و روایی همگرا، روایی واگرا، اندازه گیری شد. پایایی ابزارها به روش همسانی درونی با محاسبه ضریب آلفاکرونباخ و پایایی ترکیبی اندازه گیری شد. تحلیل دادها در نرم افزارهای اس پی اس اس22 و پی ال اس3 انجام شد. 
یافته ها: مدیریت خطا با عجین شدن در کار با مقدار (372/0=r، 356/5=t)؛ و نیز عجین شدن در کار با انگیزه خدمت عمومی با مقدار (761/0=r، 276/25=t) هبستگی داشت. بعلاوه، مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی از طریق نقش میانجی عجین شدن در کار با مقدار (510/0=r، 022/6=t)، نقش تعدیل گری جنسیت زنان بین مدیریت خطا و عجین شدن در کار با مقدار (348/0=r، 220/3=t) همبستگی داشت.  
 نتیجه گیری: مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی عجین شدن در کار با تعدیل گری جنسیت در بین پرستاران زن بیمارستان تامین اجتماعی سیرجان همبستگی معناداری داشته است. لذا پیشنهاد می شود جهت افزایش مدیریت خطا و انگیزه خدمت عمومی در بیمارستان ها، از تخصیص پاداش و تشویق استفاده شود.
 
واژه‌های کلیدی: انگیزه خدمت عمومی، عجین شدن در کار، مدیریت خطا، پرستاران.  
متن کامل [PDF 409 kb]   (1184 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت تیروی انسانی
دریافت: 1399/8/3 | پذیرش: 1400/5/10 | انتشار: 1400/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zare R, Fathiizadeh A. Correlation of Error Management with Public Service Motivation andMediating Role of Work Engagement and Moderating Role of Gender in Nurses of Sirjan Social Security Hospital. JHPM 2021; 10 (4) :58-71
URL: http://jhpm.ir/article-1-1249-fa.html

زارع رضا، فتحی زاده علیرضا. همبستگی مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی عجین شدن در کار و تعدیل گر جنسیت در پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهر سیرجان. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1400; 10 (4) :58-71

URL: http://jhpm.ir/article-1-1249-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 4 - ( مرداد و شهریور 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4710