[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 7، شماره 5 - ( مهر و آبان 1397 ) ::
جلد 7 شماره 5 صفحات 45-38 برگشت به فهرست نسخه ها
همبستگی خودارزیابی با مدیریت دانایی در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
فاطمه جهانی ، فرشته عامری ، مجید ملک پور ، بهناز جعفری ، نازیلا موسوی
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران ، f.ameri2002@gmail.com
چکیده:   (4478 مشاهده)
مقدمه: هر سازمانی جهت بهبود عملکرد و پاسخگویی مناسب به مخاطبان، نیاز به ارزیابی انسانی دارد. این مطالعه با هدف تعیین همبستگی خودارزیابی و مدیریت دانایی در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شهر تهران انجام گردید.
روش کار: روش مطالعه حاضر توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری مورد پژوهش، کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد 1064 نفر بود. نمونه جامعه پژوهش حاضر با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 282 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند که از تعداد 282 پرسشنامه توزیع شده تعداد 256 پرسشنامه تکمیل شد. برای اندازه‌گیری از پرسشنامه "پرسشنامه معیارهای مدل تعالی سازمانی (EFQM: Organizational Excellence Model Criteria Questionnaire) و "پرسشنامه مدیریت دانش همتی" (Hemmati Knowledge Management Questionnaire) استفاده شد. پایایی پرسشنامه‌ها از طریق آلفای کرونباخ، 93/0 و 92/0 بدست آمد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار اس‌پی‌اس‌اس نسخه 24 تحلیل شد.
یافته‌ها: بیشترین میزان همبستگی بین ابعاد خودارزیابی و مدیریت دانایی مربوط به نتایج جامعه (86/0 = r) و همچنین بیشترین میزان همبستگی بین ابعاد مدیریت دانایی و خودارزیابی مربوط به جامعه دانا (73/0 = r) است (05/0 > P).
نتیجه گیری: بین ابعاد خودارزیابی و مدیریت دانایی همبستگی معناداری وجود دارد. پیشنهاد می‌شود نقاط قوت و ضعف سازمان در این زمینه برای تعالی سازمان شناسایی گردد و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های خودارزیابی و مدیریت دانایی برای کارکنان برگزارگردد.
 
واژه‌های کلیدی: خودارزیابی، مدیریت دانش، الگوی تعالی بنیاد کیفیت اروپا
متن کامل [PDF 837 kb]   (1839 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت بیمارستانی
دریافت: 1397/9/10 | پذیرش: 1397/9/10 | انتشار: 1397/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jahani F, Ameri F, Malekpoor M, Jafari B, Moosavi N. Correlation between Self-assessment and Knowledge Management in Staff of Shahid Beheshti University of Medical Sciences. JHPM 2018; 7 (5) :38-45
URL: http://jhpm.ir/article-1-985-fa.html

جهانی فاطمه، عامری فرشته، ملک پور مجید، جعفری بهناز، موسوی نازیلا. همبستگی خودارزیابی با مدیریت دانایی در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1397; 7 (5) :38-45

URL: http://jhpm.ir/article-1-985-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 5 - ( مهر و آبان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645