دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران ، f.ameri2002@gmail.com
چکیده: (5106 مشاهده)
مقدمه: هر سازمانی جهت بهبود عملکرد و پاسخگویی مناسب به مخاطبان، نیاز به ارزیابی انسانی دارد. این مطالعه با هدف تعیین همبستگی خودارزیابی و مدیریت دانایی در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شهر تهران انجام گردید.
روش کار: روش مطالعه حاضر توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری مورد پژوهش، کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد 1064 نفر بود. نمونه جامعه پژوهش حاضر با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 282 نفر به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند که از تعداد 282 پرسشنامه توزیع شده تعداد 256 پرسشنامه تکمیل شد. برای اندازهگیری از پرسشنامه "پرسشنامه معیارهای مدل تعالی سازمانی (EFQM: Organizational Excellence Model Criteria Questionnaire) و "پرسشنامه مدیریت دانش همتی" (Hemmati Knowledge Management Questionnaire) استفاده شد. پایایی پرسشنامهها از طریق آلفای کرونباخ، 93/0 و 92/0 بدست آمد. دادهها با استفاده از نرم افزار اسپیاساس نسخه 24 تحلیل شد.
یافتهها: بیشترین میزان همبستگی بین ابعاد خودارزیابی و مدیریت دانایی مربوط به نتایج جامعه (86/0 = r) و همچنین بیشترین میزان همبستگی بین ابعاد مدیریت دانایی و خودارزیابی مربوط به جامعه دانا (73/0 = r) است (05/0 > P).
نتیجه گیری: بین ابعاد خودارزیابی و مدیریت دانایی همبستگی معناداری وجود دارد. پیشنهاد میشود نقاط قوت و ضعف سازمان در این زمینه برای تعالی سازمان شناسایی گردد و دورههای آموزشی در حوزههای خودارزیابی و مدیریت دانایی برای کارکنان برگزارگردد.
Jahani F, Ameri F, Malekpoor M, Jafari B, Moosavi N. Correlation between Self-assessment and Knowledge Management in Staff of Shahid Beheshti University of Medical Sciences. JHPM 2018; 7 (5) :38-45 URL: http://jhpm.ir/article-1-985-fa.html
جهانی فاطمه، عامری فرشته، ملک پور مجید، جعفری بهناز، موسوی نازیلا. همبستگی خودارزیابی با مدیریت دانایی در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1397; 7 (5) :38-45