[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 2 - ( بهار 1392 ) ::
جلد 2 شماره 2 صفحات 32-39 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس الگوی سروکوآل
ترانه عنایتی، فرشیده ضامنی، نگار نصیرپوردروئی
، negar.nasirpour@yahoo.com
چکیده:   (20529 مشاهده)
 

چکیده

 

مقدمه: آموزش دانشگاهی در سراسر جهان با توجه به نظام آموزش عالی و نقش اطلاعات و ارتباطات تحت تاثیر تغییرات و اصلاحات مهمی قرار گرفته است. این نظام در صورتی از عهده وظایف خود بر می آید که از نظر کیفیت آموزشی در وضعیت مطلوبی باشد. این پژوهش به منظور تعیین کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس الگوی سروکوآل انجام شد.

 

مواد و روش ها­: این پژوهش با روش توصیفی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران به تعداد 2322 نفر بود که از میان این افراد 341 نفر به شیوه نمونه­گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفتند. گردآوری داده ها از طریق "پرسشنامه سروکوآل"(Servqual Questionnaire) که دارای 26 سؤال است جمع آوری شد. اعتبار و پایایی آن بر اساس مطالعات قبلی تایید شده است. تجزیه و تحلیل استباطی داده­ها از طریق آزمون تی گروه­های همسان بوسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 انجام شد.

 

یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که در بعد تضمین (با میانگین 41/4)، بعد پاسخگویی (با میانگین 32/4)، بعد همدلی (با میانگین 38/4) و بعد ملموس بودن (با میانگین 47/4) بود و انتظارات دانشجویان در سطحی بالاتر از خدمات دریافت شده بود. اما در بعد اطمینان (با میانگین 42/4) خدمات دریافت شده در سطح انتظارات قرار داشت.

 

نتیجه­گیری: هرچند انتظارات دانشجویان در سطحی بالاتر از خدمات دریافتی قرار داشت و دانشجویان از کیفیت خدمات دانشگاه رضایت کامل نداشتند، ولی از رضایت نسبی برخوردار بودند.

 
واژه‌های کلیدی: کیفیت خدمات، رضایت دانشجویان، الگوی سروکوآل
متن کامل [PDF 739 kb]   (2793 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت فناوری سلامت (مدیریت تکنولوژی)
دریافت: ۱۳۹۱/۷/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱/۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Enayati T, Zameni F, Nasirpoor Deravi N. Assessing the quality of educational service in Mazandaran University of Medical Sciences using Servqual Model. JHPM. 2013; 2 (2) :32-39
URL: http://jhpm.ir/article-1-112-fa.html

عنایتی ترانه، ضامنی فرشیده، نصیرپوردروئی نگار. بررسی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر اساس الگوی سروکوآل. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1392; 2 (2) :32-39

URL: http://jhpm.ir/article-1-112-fa.html



دوره 2، شماره 2 - ( بهار 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3764