[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 6، شماره 5 - ( مهر و آبان 1396 ) ::
جلد 6 شماره 5 صفحات 25-17 برگشت به فهرست نسخه ها
نقاط بی تفاوتی در ارزیابی تأمین کنندگان تجهیزات و خدمات عمومی بیمارستانی: مطالعه موردی بیمارستان امام حسین (ع) زنجان
ارشد فرهمندیان ، رضا رادفر ، محمدعلی افشار کاظمی
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران ، radfar@gmail.com
چکیده:   (3897 مشاهده)
مقدمه: تصمیمات مربوط به فرایند ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان باید با بررسی همه گزینه‌های ممکن انجام گیرد، در غیر اینصورت در مرحله پیاده سازی و اجرا، سازمان با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد. هدف مطالعه حاضر تعیین نقاط بی تفاوتی ارزیابی تأمین کنندگان بیمارستان امام حسین (ع) زنجان می‌باشد.
روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی می‌باشد. داده‌های این مطالعه مربوط به ارزیابی تأمین کنندگان یکی از خریدهای تجهیزات اقلام بیمارستان امام حسین (ع) زنجان می‌باشد. داده‌ها بر اساس نظرات 5 نفر از خبرگان که دارای حداقل مدرک کارشناسی و همچنین حداقل 5 سال سابقه کار در بیمارستان داشتند توسط "فرم فرم ارزیابی تأمین کنندگان تجهیزات" “Assessment Equipment Suppliers Form”جمع آوری شد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار متلب نسخه 2014 تحلیل شد.
یافته‌ها: تعداد 15 مورد ماتریس همعرض با ماتریس اولیه تصمیم گیری به تفکیک برای هر روش شناسایی و تولید شده است. روش تاپسیس – جی‌ای = 3، روش تاپسیس – پی اس او = 8، روش ای اچ پی – جی‌ای = 1، روش ای اچ پی – پی اس او = 3.
نتیجه گیری: نتایج امکان جانشینی معیار قیمت با معیارهای تحویل به موقع و مهلت پرداخت و خدمات پس از فروش نشان می‌دهد. با توجه به مشکلات نقدینگی، بیمارستان امام حسین (ع) می‌تواند به تأمین کننده/آلترناتیو ششم پیشنهاد نماید که با اندکی افزایش قیمت در مقابل افزایش سرعت تحویل و ارائه مهلت پرداخت بیشتر و افزایش خدمات پس از فروش گزینه برتر بیمارستان جهت انعقاد قرارداد تأمین تجهیزات مورد نیاز باشد.
 
واژه‌های کلیدی: منحنی‌های بی تفاوتی، الگوریتم‌های فراابتکاری، ماتریس‌های همعرض، نرخ نهایی جانشینی
متن کامل [PDF 822 kb]   (1954 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت بیمارستانی
دریافت: 1396/7/13 | پذیرش: 1396/9/25 | انتشار: 1396/9/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Farahmandian A, Radfar R, AfsharKazemi M. Indifferent Points in the Evaluation of Hospital Equipment and Services Providers: Case Study of Imam Hossein Hospital in Zanjan. JHPM 2017; 6 (5) :17-25
URL: http://jhpm.ir/article-1-869-fa.html

فرهمندیان ارشد، رادفر رضا، افشار کاظمی محمدعلی. نقاط بی تفاوتی در ارزیابی تأمین کنندگان تجهیزات و خدمات عمومی بیمارستانی: مطالعه موردی بیمارستان امام حسین (ع) زنجان. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1396; 6 (5) :17-25

URL: http://jhpm.ir/article-1-869-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 5 - ( مهر و آبان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645