[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 10، شماره 1 - ( بهمن و اسفند 1399 ) ::
جلد 10 شماره 1 صفحات 90-74 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی حمایتی خانواده- مدرسه در توسعه استعدادهای ورزشی: یک مطالعه نظریه داده‌ بنیاد
ولی ناصری پلنگرد ، شهاب بهرامی ، شیرین زردشتیان ، بهرام یوسفی
استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران ، bahramishahab@yahoo.com
چکیده:   (2052 مشاهده)

مقدمه: یکی از چالش‌های جوامع بشری جستجو و گزینش افراد زبده برای یادگیری و انجام مهارت می‌باشد و حمایت خانواده‌ها و مدارس می‌تواند نقش مهمی در استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی داشته باشد. مطالعه حاضر باهدف طراحی الگوی حمایتی خانواده- مدرسه در توسعه استعدادهای ورزشی انجام شد.
روش کار: پژوهش کیفی حاضر به روش نظریه داده‌ بنیاد انجام شد. جمع‌آوری داده‌ها با مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته انجام شد و روش نمونه‌گیری هدفمند به روش گلوله برفی بود. داده‌ها با مصاحبه از 16 تن از کارشناسان و خبرگان آشنا به مباحث استعدادیابی و توسعه استعداد جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها در نرم‌افزار Nvivo10 انجام شد.
یافته‌ها: بر اساس یافته‌های این پژوهش، 13 درون‌مایه اصلی شامل: توسعه منابع و استاندارد کردن استعدادیابی به ‌عنوان شرایط علی، عوامل اجتماعی و رسانه‌ای به‌عنوان شرایط زمینه‌ای، بروکراسی و ضعف مدیریتی به‌عنوان شرایط مداخله‌گر، حمایت مالی و اقتصادی، حمایت رفتاری و حمایت اجتماعی به‌عنوان پدیده محوری، راهبردهای متداول و راهبردهای آموزشی به‌عنوان راهبردها و شکوفایی استعدادهای ورزشی و رقابت‌پذیری به‌عنوان پیامدها شناسایی شدند.
نتیجه‌گیری: حمایت خانواده‌ها به همراه حمایت نظام آموزشی و همکاری سازمان‌های ورزشی با این دو نهاد را می‌توان عاملی مهم در جهت توسعه استعدادهای ورزشی کشور قلمداد کرد. از این ‌رو پیشنهاد می‌شود که وزارت آموزش ‌و پرورش و وزارت ورزش و جوانان منابع مالی و حمایت‌های لازم را در قالب ردیف ویژه‌ای به مدارس جهت کمک و هدایت استعدادیابی ورزشی اختصاص دهند. 
 
واژه‌های کلیدی: الگوی حمایتی، استعدادهای ورزشی، خانواده، مدرسه.
متن کامل [PDF 354 kb]   (1384 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (1806 مشاهده)  
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت تیروی انسانی
دریافت: 1399/3/24 | پذیرش: 1399/4/25 | انتشار: 1399/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

naseri plangerd V, bahrami S, zardoshtian S, yoosefy B. Designing a Family-School Support Model in Developing Sports Talents: A Grounded Theory Study. JHPM 2021; 10 (1) :74-90
URL: http://jhpm.ir/article-1-1181-fa.html

ناصری پلنگرد ولی، بهرامی شهاب، زردشتیان شیرین، یوسفی بهرام. طراحی الگوی حمایتی خانواده- مدرسه در توسعه استعدادهای ورزشی: یک مطالعه نظریه داده‌ بنیاد. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1399; 10 (1) :74-90

URL: http://jhpm.ir/article-1-1181-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 1 - ( بهمن و اسفند 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645