[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1399 ) ::
جلد 9 شماره 3 صفحات 72-83 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی
سیده سوسن رئوفی کلاچایه، مصطفی عسکریان، فاطمه حمیدی فر، حمید رضا رضازاده بهادران
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران ، Mostafaaskarian@yahoo.com
چکیده:   (230 مشاهده)
مقدمه: ارزشیابی در هر سازمانی جزء ارکان اصلی حفظ و بقای سازمان محسوب می شود . پژوهش حاضر با هدف تبیین معیار های ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه انجام گرفت. 
روش کار: پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد و در آن  20 تن از مدرسین، متخصص در حوزه مدیریت آموزشی و ارزشیابی  و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه برای مصاحبه نیمه ساختار یافته انتخاب شدند. نمونه گیری از نوع هدفمند و بهروش گلوله برفی بود. استحکام داده ها توسط شرکت کنندگان و کنترل خارجی تایید شد. داده ها با رویکرد تحلیل محتوا  و بصورت قراردادی انجام شد. 
یافته ها: داده‌های حاصل از تحلیل مصاحبه شامل 6 درون مایه اصلی و 21 درون مایه فرعی بود. درون مایه اصلی شامل: فعالیت پژوهش (3 درون مایه فرعی)، فعالیت آموزشی (3 درون مایه فرعی)، خدمات اجرایی (2 درون مایه فرعی)، بالندگی (4 درون مایه فرعی)، اخلاق حرفه ای (3 درون مایه فرعی) و اخلاق فردی  (6 درون مایه فرعی) بود.
نتیجه گیری: یافته ها درک عمیقی از معیارهای عملکرد اعضای هیات علمی در 6 درون مایه اصلی و 21 درون مایه فرعی نشان داد. پیشنهاد می شود برای ارزشیابی عملکرد مدرسین دانشگاه ها از یافته ها  مطالعه حاضر استفاده شود.
 
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی عملکرد، اعضای هیأت علمی، مطالعه کیفی، تحلیل محتوا.
متن کامل [PDF 295 kb]   (111 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت سلامت
دریافت: 1399/1/17 | پذیرش: 1399/1/17 | انتشار: 1399/1/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Raoufi Kelachayeh S S, Askaryan M, Hamidifar F, Rezazadeh Bahadoran H. Explaining Performance Evaluation Criteria for University Faculty Members: A Qualitative Study. JHPM. 2020; 9 (3) :72-83
URL: http://jhpm.ir/article-1-1159-fa.html

رئوفی کلاچایه سیده سوسن، عسکریان مصطفی، حمیدی فر فاطمه، رضازاده بهادران حمید رضا. تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1399; 9 (3) :72-83

URL: http://jhpm.ir/article-1-1159-fa.html



دوره 9، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 4140