[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
آموزش پرستاری
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سالمندشناسی
AWT IMAGE
..
تحقیقات کیفی
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 9، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1399 ) ::
جلد 9 شماره 3 صفحات 83-72 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی
سیده سوسن رئوفی کلاچایه ، مصطفی عسکریان ، فاطمه حمیدی فر ، حمید رضا رضازاده بهادران
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران ، Mostafaaskarian@yahoo.com
چکیده:   (3317 مشاهده)
مقدمه: ارزشیابی در هر سازمانی جزء ارکان اصلی حفظ و بقای سازمان محسوب می شود . پژوهش حاضر با هدف تبیین معیار های ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه انجام گرفت. 
روش کار: پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد و در آن  20 تن از مدرسین، متخصص در حوزه مدیریت آموزشی و ارزشیابی  و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه برای مصاحبه نیمه ساختار یافته انتخاب شدند. نمونه گیری از نوع هدفمند و بهروش گلوله برفی بود. استحکام داده ها توسط شرکت کنندگان و کنترل خارجی تایید شد. داده ها با رویکرد تحلیل محتوا  و بصورت قراردادی انجام شد. 
یافته ها: داده‌های حاصل از تحلیل مصاحبه شامل 6 درون مایه اصلی و 21 درون مایه فرعی بود. درون مایه اصلی شامل: فعالیت پژوهش (3 درون مایه فرعی)، فعالیت آموزشی (3 درون مایه فرعی)، خدمات اجرایی (2 درون مایه فرعی)، بالندگی (4 درون مایه فرعی)، اخلاق حرفه ای (3 درون مایه فرعی) و اخلاق فردی  (6 درون مایه فرعی) بود.
نتیجه گیری: یافته ها درک عمیقی از معیارهای عملکرد اعضای هیات علمی در 6 درون مایه اصلی و 21 درون مایه فرعی نشان داد. پیشنهاد می شود برای ارزشیابی عملکرد مدرسین دانشگاه ها از یافته ها  مطالعه حاضر استفاده شود.
 
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی عملکرد، اعضای هیأت علمی، مطالعه کیفی، تحلیل محتوا.
متن کامل [PDF 295 kb]   (1871 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت سلامت
دریافت: 1399/1/17 | پذیرش: 1399/1/17 | انتشار: 1399/1/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Raoufi Kelachayeh S S, Askaryan M, Hamidifar F, Rezazadeh Bahadoran H. Explaining Performance Evaluation Criteria for University Faculty Members: A Qualitative Study. JHPM 2020; 9 (3) :72-83
URL: http://jhpm.ir/article-1-1159-fa.html

رئوفی کلاچایه سیده سوسن، عسکریان مصطفی، حمیدی فر فاطمه، رضازاده بهادران حمید رضا. تبیین معیارهای ارزشیابی عملکرد اعضای هیأت علمی دانشگاه: یک مطالعه کیفی. فصلنامه مدیریت ارتقای سلامت. 1399; 9 (3) :72-83

URL: http://jhpm.ir/article-1-1159-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 3 - ( خرداد و تیر 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت ارتقای سلامت  Journal of Health Promotion Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645